Jak pokochać i zrozumieć swoje ciało?

/
1 Comments

Dziś przychodzę z kolejną recenzją - tym razem nie będzie to typowa powieść, a pewien interesujący poradnik - ''Ja, Kobieta'' autorstwa Cameron Diaz i Sandry Bark.


Wydawnictwo: IUVI
Ilość stron: 272

Książka ''Ja Kobieta'' ma być praktycznym przewodnikiem dla każdej z nas - ma poprowadzić na dobrą drogę ku zdrowemu i pięknemu ciału. Zaczynając od diety, poprzez sport i na myśleniu kończąc.


Nie jestem wielką fanką poradników, nie czytam ich zbyt wiele, ale jako osoba z natury bardzo nieśmiała, niepewna siebie, pełna kompleksów bardzo chciałam przeczytać coś motywującego, coś co sprawi, że rzeczywiście trochę polubię siebie.

Co oferuje nam książka? Poradnik składa się z trzech kluczowych części: odżywianie, kondycja i umysł.

W pierwszym rozdziale czytamy o wielu aspektach dotyczących diety: m.in. fast-foodach, głodzie, tłuszczach, wodzie, trawieniu.

Druga część książki poświęcona jest kondycji - dużo o sporcie, ruchu, ćwiczeniach, motywacji. Dla mnie dosyć ważna część, ponieważ ja sama jestem totalnie ''antysportowa'', rzadko udaje mi się zmusić do ćwiczeń, a jedyna forma jaką naprawdę lubię jest jazda na rowerze.

Trzecia to rozdział o sile umysłu - o nawykach, samoakceptacji, planowaniu i innych kwestiach związanych nie tyle z ciałem co naszym wnętrzem, duszą. Jednak to co w środku nas absolutnie wiąże się z tym co na zewnątrz.


Czy książka zmotywowała mnie do pracy nad sobą? I tak i nie, czyta się ją dosyć lekko, przyjemnie, ale w zasadzie niewiele tu rzeczy, których już bym nie wiedziała. Poradnik posiada podstawowe podpowiedzi z trzech wyżej wymienionych dziedzin życia i na pewno warto go przeczytać by dłużej pomyśleć o niektórych kwestiach, zastanowić się jak to wygląda w naszym przypadku i wyciągnąć najważniejsze wnioski.



Może przeczytasz coś jeszcze?

1 komentarz:

  1. Z chęcią sięgnę po ten egzemplarz. Lubię Celine i myślę, że głównie przez nią skusiłabym się na ta książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.